moda, film, astroloji, rüya tabirleri, yaşam

Bir Amasra’da Tatil Hazırlığı Olarak Facebook’da Gönderi Planlama

0 44

Karadeniz’in güzel bir kasabasında, Amasra’da tatil yapmayı planlıyorum son birkaç haftadır. 4 günlük kısa bir tatil olacak bu, öyle de ihtiyacım var ki, bu gece kendimi otobüse attığım gibi havaya giricem sanırım. Güzel bir doğası olan bu ilçeye daha önce de gitmiştim, 8 – 10 yıl falan oldu galiba, internetten yorumlara bakıyorum da betonlaşmaya başlamış diyorlar, bakalım, görücez. Bu arada, bir tatil hazırlığı olarak Facebook’da gönderi planlama yapmaktayım neredeyse 1 saattir, sinir oldum ama neredeyse tamamlandı.

 

Bu normal bir tatil hazırlığının rutin işlemlerinden biri değildir tabii ama bir web siteniz varsa böyle şeyler yapmanız da gerekiyor. Benim Binkelam için yazılar hazırlayıp zamanlamam da gerekirdi aslında ama yapmıycam, bu işlerin beni daraltmaya başladığı zamanlardayım, bazen olur bana böyle. O yüzden, 4 – 5 gün boş kalsın, umurum değil. Yine de dayanamadım Facebook sayfası için birtakım şeyler yaptım işte. Web siteni yükseltmek gibi bir amacın varsa durmadan çalışman gerekiyor. Durmadan çalışıyorum. Yoruldum. Tatil istiyorum, bir tatil daha, daha doğrusu. Hatta param olursa Eylül’de de birkaç gün bir yere gitmek niyetindeyim.

Bu tip işlerle ilgilenenler bilir; ürün, hizmet, içerik pazarlaması yapmak önemlidir ve sosyal medya platformları da; çünkü tanıtmak istediğin şeyi tanıtman için sana fırsat verirler. Bu iş için elemanları olan, sosyal medya danışmanı falan tutabilen kişi ve kurumlar bir yana, birçok kişi bu işi kendisi yapmak durumundadır. Ben o birçok kişiden biriyim işte. Bu zorunlu bir şey değil tabii, yapmayan yapmaz ama yapmakta büyük fayda var, şahsen buna daha erken uyanmış olmak isterdim. 4 yıla yaklaşıyor bu işlerin içindeyim, önce makale yazarlığı, sonra kendi WP sitem, bloglarım falan; ama ancak 1 yıldır sosyal medyada aktif olmak için çaba gösteriyorum. Daha erken başlasam daha iyi bir yerde olurdum herhalde, ama ben de işin çok büyük kısmını kendi başıma hallediyorum, hangi birine yetişeyim? Bir web sitesini yükseltmek kolay bir şey değil, hele de Binkelam gibi belli bir konsepti olmayan, genel bir siteyi; bunu zaman geçtikçe anlıyor insan. Bir ekip çalışması olsa tabii ki daha hızlı ilerler. Öte yandan, aslında biraz para ayırıp başka 1 – 2 kişiye de yazı yazdırmak isterim ama güvenmek çok zor. Berbat yazılar görüyorum, copy – paste yapan makale yazarları var; bunları kontrol etmek ayrı bir stres olur, çekemem. Özgün makale yazarlığını kolay zanneden alıcılar da, satıcılar da yanılıyorlar. Kolay değildir; yazma yeteneği ister, imla bilgisi ister, meraklılık – araştırmacılık ister, genişçe bir kelime hazinesi ister. Yorucudur; beyni, gözleri yorar, boynu – sırtı ağrıtır, kambur durma eğilimine yol açar, daraltır, bunaltır vesaire.

Gelelim Amasra’da tatil meselesine; bunun için son derecede hevesliyim, gece olsa da yola düşsem. Bavulum epeyce hazır ama daha eksikler var, pazarda tezgaha açmak için çıkıcam evden az sonra, kalan hazırlıkları da gelince halledicem. Kardeşimin eşi ve kızıyla beraber yapacağım bu tatilde kalacağımız yerin adı Plaj Apart; marina manzaralı, mutfaklı bir daire için kaparo yatırdık, inşallah güzel de vakit geçiririz. Dönüşte bu tatil için birkaç yazı yazarım illa ki, hem siteye içerik olsun, hem bir Amasra tatili yapmayı düşünenlere faydamız olsun.

Bunları da beğenebilirsin Yazarın diğer kitapları

Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.